• Friday, Aug 12, 2022
  • Last Update : 04:24 pm

Supreme Court upholds bdnews24.com editor's bail in graft case

  • Published at 11:53 am September 21st, 2020
Toufique Imrose Khalidi
File photo of bdnews24.com Editor-in-Chief Toufique Imrose Khalidi Collected

On July 30, the ACC filed the case against Khalidi on charges of acquiring wealth beyond his known sources of income

The Supreme Court has upheld a High Court order that granted bail to bdnews24.com Editor-in-Chief Toufique Imrose Khalidi in a case filed over corruption.

A three-member Appellate Division bench, headed by Senior Justice Muhammad Imman Ali, passed the order on Monday after virtually hearing an appeal filed by the Anti-Corruption Commission (ACC) seeking a stay on the High Court order.

Advocate Khurshid Alam Khan represented the ACC while Abdul Matin Khasru argued for Khalidi.

On August 26, the High Court granted an eight-week anticipatory bail to Khalidi in the case. The next day, the ACC moved the apex court challenging that order.


Also read - ACC seeks stay of bdnews editor's bail in graft case


On July 30, the ACC filed the case against Khalidi on charges of acquiring wealth beyond his known sources of income.

According to the case documents, Khalidi possesses Tk42 crores in four accounts with HSBC, Eastern Bank, Southeast Bank, and Mutual Trust Bank, for which the ACC said no legal source was found.

The ACC says that investigations found that the online news portal's editor has accumulated the wealth through fraud by creating forged documents, an offence under Sections 27(1) of the ACC Act 2004.

On November 5, 2019, Khalidi was summoned to appear before the ACC over an investigation into "inconsistencies" over his wealth.

The notice said that his statement was required in connection with allegations of “transferring a huge amount of money” by “hiding location” by himself and bdnews24.com, and “earning wealth inconsistent with his known income through illegal activities.”

On November 26, the commission quizzed Khalidi for nearly five hours at its headquarters in Segunbaghicha, Dhaka.

The bdnews24.com editor, however, has denied the allegations.